Tuesday, July 1, 2008

Pelancaran Minggu Anti Dadah SK Bukit Piatu 2008

Pada 26 Mac 2008 bersamaan hari Rabu , SK. Bukit Piatu telah mengadakan majlis pelancaran Minggu Anti Dadah 2008. Majlis yang bermula pada jam 8.00 pagi di tapak perhimpunan telah dilancarkan oleh Pegawai Agensi Anti Dadah Kebangsaan Bentong (AADK).

Program ini bertujuan untuk memberi pengetahuan dan kesedaran kepada semua murid tentang keburukan dan bahaya dadah. Program ini adalah untuk membolehkan semua murid membentuk budaya, tingkah laku positif, dan mengamalkan nilai-nilai murni seterusnya dapat mengelakkan diri dari terjebak dalam gejala dadah.

Program ini mensasarkan semua murid, guru dan warga SK. Bukit Piatu. Program di dahului dengan bacaan doa oleh Ustaz Mohamad Hanif. Seterusnya ucapan Guru PPDa, diikuti bacaan teks Menteri Pelajaran Malaysia. Majlis disempurnakan dengan pelancaran minggu anti dadah oleh En. Mohd. Yusof Pegawai Agensi Anti Dadah Kebangsaan Bentong (AADK). Di akhir majlis murid-murid. dihidangkan dengan persembahan koir, bacaan sajak dan pentomin bertajuk
“ SKBP Bebas Dadah”.

Antara program yang dijalankan sepanjang minggu ini ialah ceramah, pertandingan melukis poster, mencipta slogan anti dadah, mengarang sajak dan pameran dadah. Program ini dapat meningkatkan pengetahuan dan kefahaman murid tentang bahaya penyalahgunaan najis dadah dalam kehidupan.

No comments: